Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Někdo tam nahoře mě má rád

Nevím tak úplně, jak začít. Myšlenek mám plnou hlavu, ale sami se do písmen poskládat nechtějí.

Betty 1946Internet

Jelikož miluji knihy, tak můj život bude s nimi už navždy spojený. 

Kniha mého srdce je Co život dal a vzal od Betty MacDonald. A já jsem se ztotožnila s autorkou ne proto, že bych uměla tak dobře psát, ale že kráčela životem s vírou a nadějí, že se vše dobře skončí. Nezlomily ji rány osudu, nedostala ji tuberkulóza, ale rakovina ano. 

Někdo si se mnou zahrál minulý rok veletoč a byla mi stanovena stejná (ale špatná) diagnóza: rakovina. Tak jsem nabyla přesvědčení, že skončím stejně, jako Bettynka - jak ji s láskou říkali její blízcí. Jenže mě se tak moc nechtělo umřít, že jsem si vsugerovala víru v uzdravení a dostala jsem obrovskou šanci, žít dál.

Nevím přesně proč, ale minimálně pro své děti jsem tu musela zůstat a možná to bylo i takové "nakopnutí", abych si uvědomila, že nekráčím tou správnou cestou a mám si uspořádat priority a změnit svůj život.

Já jsem totiž tuhle šanci nedostala poprvé. 

V den 15-tých narozenin mé dcery jsem měla automobilovou nehodu, ve všední den ráno na nejvíc frekventované dálnici v Čechách. Tu nehodu nebylo možné přežít, jelikož by mě smetla projíždějící auta. I když uplynulo 33 let, tak mi dodnes běhá mráz po zádech, protože při letmém pohledu do zpětného zrcátka za mnou žádná auta nebyla. 

Rozum tuto skutečnost nepřipustí, ale jsou věci mezi nebem a zemí, které jsou nad mé chápání.

Má babička se mi vždy ptala: kdy si sundáš ty růžové brýle, stoupneš si nohama pevně na zem a přestaneš kráčet s hlavou v oblacích ?

A já už dnes vím, že nikdy. Ještě mnohokrát mě někdo zklame, ještě mnohokrát se spletu v úsudku, ještě mnohokrát zakopnu na cestě životem, ale už navždy budu mít hlavu v oblacích, protože tak na mě lépe slunce svítí a koukám kdo tam nahoře mě má rád ?

 

 

Autor: Zuzana Andrlová | sobota 3.5.2014 5:23 | karma článku: 18,97 | přečteno: 1098x
  • Další články autora

Zuzana Andrlová

Vůně ryb a lipového čaje

Nestihla jsem "Kraťasy", ale tuto povídku mám v hlavě už několik měsíců. Snad se vám bude líbit a když ne, nevadí...

10.1.2015 v 2:41 | Karma: 12,32 | Přečteno: 368x | Diskuse| Poezie a próza

Zuzana Andrlová

Rybář

Tak, jako každého letního večera vyplouvají bárky na moře. Příboj už dávno ztich i rackové šli spát.

28.7.2014 v 3:48 | Karma: 17,47 | Přečteno: 711x | Diskuse| Letní povídka

Zuzana Andrlová

Nanosím vodu a vrazíme tam psa

Netušila jsem, že touto ledabyle prohozenou větou, která ani nikomu určená nebyla vyprovokuji dvojčata k nečekané aktivitě.

14.7.2014 v 2:46 | Karma: 18,76 | Přečteno: 1111x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Andrlová

Fotoblog vycvičeného psa

Pojďte se prosím podívat, jak trávím den po dvou měsíčním tvrdém výcviku. Troufám si říct, že jsem KABRŇÁK !

3.7.2014 v 2:40 | Karma: 23,62 | Přečteno: 864x | Diskuse| Fotoblogy

Zuzana Andrlová

Neboj, bude líp

Ten všední den byl stejný, jako každý jiný předtím. Sama ženská s dvěma dětmi to nemá moc lehké.

24.6.2014 v 3:47 | Karma: 18,14 | Přečteno: 1167x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1461x
Jěště jsem zde...